Storing RDW Services - Productie omgeving

Wij hebben een storing ervaren op de dienst RDW Services. Dit heeft er mogelijk voor gezorgd dat uw mutatiebestanden bestemd voor de RDW, die u via een digitale postbus ingestuurd heeft (via TIME/ADN), nog niet verwerkt zijn.

Onderhoud RDW Q4 Productie omgeving

Toelichting
De RDW vindt het belangrijk om een stabiele, veilige en toekomstbestendige dienstverlening te garanderen. Hiervoor pleegt de RDW onderhoud op zijn IT-systemen en voert vernieuwingen door. Er is in de maanden oktober, november en december van dit jaar groot onderhoud gepland.

Onderhoud Solera bedrijfscertificaten & digitale paspoorten

In onderstaande weekenden voert onze leverancier KPN onderhoudswerkzaamheden uit aan de systemen.
U kunt gedurende deze dagen van zaterdag 17:00 tot zondag 16:00 uur uw Bedrijfscertificaten & Digitale paspoorten niet ophalen of verlengen.

30/31 maart 2019
29/30 juni 2019
28/29 september 2019
23/24 november 2019

Algemeen onderhoud oktober 2019

In oktober 2019 heeft Solera twee onderhoudsweekenden gepland staan, te weten:

  • Nacht van 5/6 oktober

  • Nacht van 26/27 oktober.

Gedurende het onderhoudswindow (00:00-06:00) zal de dienstverlening van Solera beperkt beschikbaar zijn.
De werkelijke downtime zullen we uiteraard zo kort mogelijk houden.

Onderhoud ISA diensten 6 & 7 oktober

Op 6/7 oktober 2019, 01:00, staat onderhoud gepland voor de diensten: Audascan - RDW services - Schadeverledenpas. Er zal in de nacht van zaterdag op zondag rond 1 uur middernacht worden gestart en doen ons uiterste best de diensten zo snel mogelijk weer beschikbaar te hebben.

Update Storing digitaal paspoort

Update: Indien uw digitaal paspoort na 1 augustus 2019 is opgehaald of verlengd en heeft u geen toegang tot één van onze diensten, dan kunt u uw certificaat intrekken en opnieuw ophalen.
Mocht u nog problemen ondervinden dan kunt u contact opnemen met Digidentity via telefoonnummer 070-7007976 (optie 4).

*opgelost* Verstoring Audascan Productie

*opgelost*

Toelichting

Woensdagochtend, 07-08-2019 tussen 04:00 en 04:20, heeft zich er een storing voorgedaan bij een van onze dataleveranciers.

Gevolgen

Het is hierdoor mogelijk dat er in dit tijdsbestek problemen zijn ervaren bij het aanroepen van Audascan.

Opgelost: Vertraging verwerking AudaFlow berichten

[11.00] Op dit moment is er een vertraging in het verwerken van AudaFlow berichten, er wordt aan gewerkt dit op te lossen en ervoor te zorgen dat de berichten zo snel mogelijk worden verwerkt.
[14:00] De vertraging in het verwerken van berichten is opgelost.

*verholpen* Verstoring Solera diensten

De storing is hersteld. We hebben vastgesteld dat de effecten van de storing gisteren vanaf 15:22 t/m 15:57 invloed gehad op de bereikbaarheid van onze webservicekoppelingen.

Storing RDW Services - Productie omgeving

UPDATE 25-04-2019 09:30
Het automatisch en handmatig wijzigen van het wachtwoord van het RDW account werkt weer sinds gistermiddag, woensdag 24 april, 12:15 uur.
Mocht u nog problemen hebben met onze dienst RDW Services, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact met de RDW op te nemen om uw account te laten resetten naar het initiële wachtwoord.
U dient hiervoor wel in het bezit te zijn van het eerder door de RDW verstuurde initiële wachtwoord per brief of mail bij aansluiting. Zo niet, dan kunt u deze opvragen bij de RDW.

Wanneer u dit heeft gedaan kunt u contact opnemen met onze support afdeling op nummer:
0800 - 225 52 29, optie 1 indien Solera uw wachtwoord automatisch wijzigt.

Mocht u uw wachtwoord zelf wijzigen, dan kunt u het initiële wachtwoord wijzigen naar een eigen wachtwoord via die hiervoor aangeboden tool. Indien u hiervoor het Informatieportaal gebruikt, vergeet dan niet om de optie, Accountgegevens opslaan, aan te vinken wanneer u het wachtwoord wijzigt.

Excuses voor het ongemak!